:: Kategorie e-shopu
-:
-:
-:
-:
-:
-: Všechny tituly (204)


Nakupování v našem internetovém obchodě je snadné a pohodlné:
-: Jak nakupovat

Cykloknihy, mapy a průvodce, cestopisy



  Cyklistický kalendář 2013
Cyklistický kalendář 2013
Žena a kolo na reklamních plakátech z 19. a 20. století.

Počet stran:
Vzhled: celobarevný, velikosti 30 x 42 cm (A3 na výšku), na matném křídovém papíru gramáže 200 g
Formát: 30 x 42 cm
ISBN:
Vyšlo: prosinec 2012
Vydavatel: Cykloknihy


Každoročně lákají fanoušky cyklistiky polonahé cyklistky ke koupi kalendáře Cyclepassion. Ten zachycuje přední světové sportovkyně spoře oděné, v odvážných pózách. V internetových obchodech si ho můžete objednat za zhruba devět stovek.

V letošním roce se v podobném duchu odhalily i české cyklistky, které svým kalendářem chtějí vzbudit zájem o ženskou cyklistiku a získat finanční prostředky pro svoji činnost.
Náš kalendář je jiný. Žádnou ženu jsme nesvlékali, ani nefotili. Pouze jsme vybrali z velkého množství reklamních cyklistických plakátů z dřívější doby ty neskvostnější. Nejstarší z nich je hned ten první – lednový, kterému je rovných 118 let. A řekněte sami – není krásný? Stejně nádherné jsou i všechny ostatní.


Ukázka z knihy

Reklamní plakáty jako obraz doby
Reklamní plakáty jsou jedinečným svědectvím doby minulé a vypovídají o společenské atmosféře v čase jejich vzniku. Jsou to doklady o formě a způsobu propagace velocipedů v konkurenčním boji usilujícím o přízeň zákazníků. Ale nejen to. Přinášejí cenná svědectví o tehdejším životě a proměnách společnosti, například o ženské emancipaci, o způsobech odívání, o pronikání techniky do běžného života, o sportování a ještě lecčems jiném. Tím, že se ucházely o pozornost a přízeň občanů, staly se účinným komunikačním médiem konce 19. a začátku 20. století. Jejich základním úkolem sice bylo informovat a propagovat, ale upoutání pozornosti širokého okruhu lidí záviselo především na výtvarném pojetí plakátu.

Dominantním motivem byla žena
Charakteristické pro reklamní plakáty tehdejší doby je, že jejich hlavním motivem byla žena. To platí v plné míře i pro plakáty s jízdními koly. Žena jako nadpozemská bohyně, žena jako elegantní dáma, žena jako emancipovaná sportovkyně. Bylo to jedinečné spojení průmyslového výrobku s ženskou krásou. S ženou – mladou, atraktivní, elegantní, módně oblečenou nebo naopak jen úsporně oděnou, s lehkým nádechem erotiky. Typické byly různé alegorie nebo pseudomytologické motivy vycházející z řecké či římské mytologie. Tomu ostatně odpovídají i názvy některých firem vyrábějících jízdní kola nebo samotné značky kol. Často nesou jména bohyň či bohů – Diana, Déesse, Phoebus, Mars, Hercules nebo Aurora.
Nelze opomenout ani silný prvek emancipace ženy prostřednictvím jízdního kola a prezentaci ženy jako svěží, vždy hezké a pěkně upravené. Přitom optický vjem obrazového spojení ženy a kola nenásilně napovídá: jízda je tak jednoduchá a fyzicky nenáročná, že ji snadno a pohodlně zvládá i žena.


Cyklistický kalendář 2013Cyklistický kalendář 2013Cyklistický kalendář 2013


Cena: 399,- Kč
 

« zpět

 
Copyright © 2000 - 2015 Cyklotoulky - Expresnet CZ, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. info@cyklotoulky.cz