Beskydy Radegast CykloTrack

......................................................................................................................................
Beskydy Radegast CykloTrack Na severní Moravě jsou vyznačeny čtyři cyklotrasy, Radegast CykloTrack. První z nich se nazývá Beskydy Radegast CykloTrack.
Cyklotrasa, se letmo dotýká vrcholků Beskyd, jako by Vám chtěla připravit výzvu ke zdolání beskydských kopců. Náhle a milosrdně Vás poté zavede do romantických zákoutí Těrlické přehrady a Žermanic.
Po cyklistické trase nazvané Beskydy Radegast CykloTrack Vás bude doprovázet vrchol Prašivá, ať už se rozhodnete jej na kole pokořit či uctivě objet. Bude Vás doprovázet jako jedna z velkolepých beskydských hor na horizontu. A budete-li znaveni, odpočinek najdete v některé z nespočetných hospod či hospůdek s lahodným pivem Radegast.
Výjezd na vrch Prašivá je fyzicky náročný. Cyklotrasa vede po silnicích, proto dbejte zvýšené opatrnosti.

Trasa Beskydy Radegast CykloTrack (BRCT) je lehká až mírně těžká a absolvovat ji může skutečně každý - od rodin s dětmi až po sportovně založené cyklisty. Délka okruhu je 53,3 km a většinou vede mírně zvlněným terénem.
Pro toho, kdo se nevyhýbá delšímu stoupání, doporučujeme odbočku na Malou Prašivou do výšky 706 m n. m. Trasa vede v celé délce po zpevněných komunikacích a je dobře sjízdná i po dešti. Je vhodná pro všechny druhy kol, avšak povrch vozovek není ve všech úsecích optimální pro sportovní silniční kola. Trasa je v terénu dobře vyznačena, přesto je mapa užitečným společníkem každého cykloturisty.

Popis trasy:
Vhodným výchozím bodem je prostor před pivovarem v Nošovicích. Odtud se vydáme po silnici třetí třídy vzhůru směrem k Beskydám. Po 1,0 km - kousek za restaurací Radegastův šenk - odbočíme vpravo na místní komunikaci, po níž projíždíme mezi usedlostmi a rodinnými domy obce Nižní Lhoty. Po 2 km nás cesta zavede zpět na silnici 3. třídy - to už jsme v obci Vyšní Lhoty (3,2 km). Kousek za restaurací Maryška přejíždíme Žermanický přivaděč, kterým je odváděna část vody řeky Morávky do povodí Lučiny pro napájení Žermanické přehrady. Po dalších 2 km po silnici jsme v místě zvaném Oblesky (5,2 km).
Zde se trasa BRCT spojuje s dálkovou cyklotrasou č. 46 Jihlava - Český Těšín, která je v tomto úseku také součástí Beskydsko-karpatské magistrály. Taková koncentrace cyklotras napovídá, že nás čeká skutečně pěkný úsek po místní komunikaci, vedoucí po hranici Chráněné krajinné oblasti Beskydy.
Na jeho počátku se připravte na pořádné stoupání. V jeho polovině (5,8 km) přijíždíme k odbočce na Malou Prašivou (vpravo). Máte-li dost sil, doporučujeme tento úsek absolvovat! Čeká vás 2,5 km s převýšením 266 m, na konci stoupání pak jedinečný výhled do Podbeskydské pahorkatiny a Ostravské pánve i na beskydské velikány - dřevěný kostelík sv. Antonína z roku 1640 a stylová turistická chata z roku 1921 (s rozhlednou). Až se vydýcháte a osvěžíte, vraťte se dolů stejnou cestou - a před zatáčkou přibrzděte!

Beskydy Radegast CykloTrackPo návratu na rozcestí pod Malou Prašivou pokračujeme vzhůru serpentinou a mírným stoupáním s výhledy do osady Kamenité (občerstvení). V tomto úseku projíždíme nejvýše položeným místem vlastního okruhu (510 m n. m.). Pokračujeme cestou pod lesem a dále sjezdem na silnici a po ní vpravo kolem restaurace Harenda zvlněným terénem úpatí Beskyd do Komorní Lhotky (11,0 km). Po sjezdu do obce je hned za mostkem odbočka k turistické odpočívce u jedné z místních atraktivit - unikátní finské sauny (odbočka cca 800 m mírného stoupání).
Po prohlídce Komorní Lhotky pokračujeme dolů po silnici na Hnojník (začátek lipové aleje), ale ještě v obci odbočíme vpravo na místní komunikaci a mírně zvlněným terénem jsme za chvíli ve Smilovicích (14,2 km). Na okraji obce je cykloturistická křižovatka: BRCT se zde napojuje na cyklistický okruh Euroregionem Těšínské Slezsko a spolu s ním i s trasou Jihlava - Český Těšín a Beskydsko-karpatskou magistrálou odbočuje vlevo dolů po místní komunikaci do Stříteže. Zde definitivně opouštíme prostředí Beskyd - nadále budeme projíždět Těšínskou pahorkatinou.
Ze Stříteže (16,6 km) pokračujeme do Vělopolí po silnici 3. třídy. Vělopolí (19,4 km) je s křižovatkou cykloturistických tras, odpočívkou "U rybníčku" a možností občerstvení známou cyklistickou obcí. Po delší době nás tu čeká opět stoupání - strmé (12 %), ale ne dlouhé.
Horní Žukov (21,4 km), místní část města Český Těšín, dělá čest svému jménu - je skutečně nahoře. K výhledům na panoráma Beskyd za námi, s Javorovým vrchem a Lysou horou, se přidávají pohledy do údolí Olše s průmyslovým Třincem napravo a později i do Ostravské pánve před námi.
Po sjezdu alejí a kratším stoupání jsme v Koňákově (24,3 km). Je to jedno z nejhezčích vyhlídkových míst v širším okolí Ostravy. Na křižovatce možnost jednoduchého občerstvení.

Beskydy Radegast CykloTrackPo příjemné silnici třetí třídy s kvalitním povrchem sjíždíme do Hradiště, které je již místní částí obce Těrlicko. Odbočíme vpravo na místní komunikaci a přes Babí Horu, která je nejvyšším bodem okresu Karviná (423 m n. m.), směřujeme k novogotickému kostelu v Kostelci. Po přejezdu silnice I/11 za restaurací Na Kostelci (27,7 km) trasa BRCT odbočuje vlevo po místní komunikaci. Budeme-li zde však pokračovat rovně, přijedeme po 0,5 km k památníku letců Františka Žwirka a Stanislawa Wigury, vítězů slavného závodu Challenge a polských reprezentantů, kteří se na tomto místě zřítili se svým strojem RWD-6 v bouři 11. září 1932 cestou na letecký den v Praze.
Trasa BRCT pokračuje z Kostelce klesáním kolem akumulačních nádrží do místní části Dolní Těrlicko. Následující úsek trasy je možné označit jako "jezerní", neboť sleduje břehy přehradních nádrží - Těrlické a Žermanické. Na hrázi Těrlické přehrady (30,5 km), která byla v době svého vybudování v roce 1962 jednou z největších sypaných hrází na světě, dosahujeme nejnižšího bodu celé trasy - 270 m n. m.
Stoupáme na silnici třetí třídy a po ní vlevo do Pacalůvky, která je místní částí obce Albrechtice a současně vyhlášeným rekreačním střediskem na břehu vodní nádrže Těrlicko. U restaurace Na Pacalůvce (32,5 km) odbočujeme vlevo na místní komunikaci (pozor na přednost v jízdě!) a mezi vilkami sjíždíme k pláči Na Pacalůvce (možnost koupání, stanování, půjčování loděk, občerstvení).
Po výjezdu na silnici (33,9 km) nás čeká rovný, 1,4 km dlouhý úsek po frekventované silnici 2. třídy do obce Těrlicko. Obcí projíždíme po místních komunikacích a po ulici Dlouhá stoupáme do Horních Bludovic k restauraci Na Zaguří (38,7 km). Zde je cykloturistická křižovatka, vpravo odbočuje cyklistický okruh Euroregionem Těšínské Slezsko (trasa č. 56) směrem na Bohumín, trasa BRCT pokračuje rovně po silnici třetí třídy do Soběšovic, rekreačního střediska na břehu Žermanické přehrady.
Zde v centru obce, naproti restaurace Nová Husarůvka (41,8 km), odbočíme vpravo, sjedeme k přehradní nádrži a pokračujeme po jejím břehu na hráz. Ještě před hrází míjíme přírodní památku Žermanický lom. Lom, vzniklý při stavbě přehrady, představuje významné biocentrum s mokřadními ekosystémy na dně a suchomilnými společenstvy ve stěně lomu (respektujte prosím omezení vstupu).
Po hrázi Žermanické přehrady, vybudované v roce 1958 na řece Lučině pro zásobování Ostravska užitkovou vodou (výška hráze 38 m, délka v koruně 502 m), přijedeme po silnici třetí třídy do obce Lučina (45,8 km). Obec, vybudovaná až v roce 1956 pro obyvatele ze zatopené oblasti, je dnes rekreačním střediskem (koupání, vodní sporty, rybaření, táboření).
Čeká nás závěrečný úsek mírně zvlněným terénem. Asi kilometr za Lučinou odbočíme ze silnice na místní komunikaci a projíždíme místní částí Kocurovice kolem dřevěné zvoničky do obce Pazderna (restaurace U Berty).
Zde naposledy vjíždíme na silnici třetí třídy (vlevo) a asi po kilometrovém mírném stoupání se před námi otevře pohled na areál pivovaru. V této chvíli nám k němu - a k cíli naší cesty - zbývají poslední 2 km, vedoucí obcí Dobrá.

Profil trasy:Mapa trasy:

Fotogalerie:

Beskydy Radegast CykloTrackBeskydy Radegast CykloTrackBeskydy Radegast CykloTrackBeskydy Radegast CykloTrack

www.birell.cz, 25.09.2008
SLEVY a AKCE - cyklovybava.cz!!!

Přečtěte si také: Další sekce: Ostatní

:: Doporučujeme
CYKLOVYBAVA.CZ
Široká nabídka cyklooblečení, cyklokomponentů a jízdních kol
Jak vybírat stan
Pokud zvažujete koupi nového stanu, přeštěte si následující článek. Dozvíte se co je to tropiko, jak je důležitá výška vodního sloupce, nebo větrání, a jakou konstrukci nejlépe zvolit.