Slezsko Radegast CykloTrack

......................................................................................................................................
Slezsko Radegast CykloTrack Slezsko Radegast CykloTrack patří mezi "pohodové" trasy vedené v mírně zvlněném terénu Moravské brány a Ostravské pánve. Do části území zasahují výběžky Nízkého Jeseníku a Oderských vrchů. Přestože je cyklotrasa vedena v těsné blízkosti průmyslové aglomerace Ostravy a částečně jí prochází, okolní území si zachovalo idylický přírodní ráz. Projíždět budete Chráněnou krajinnou oblastí Poodří a přírodním parkem Oderské vrchy. Kromě krásné přírody s množstvím rybníků a lesů můžete navštívit městskou památkovou rezervaci v Bílovci, Vagonářské muzeum ve Studénce nebo lázeňský areál v Klimkovicích na Hýlově.
Malebný ráz krajiny dotváří drobná venkovská architektura. Některá místa na trase za jasného počasí umožňují výhledy na Ostravu a Beskydy s horou Prašivá, která je vrcholem první pivovarské stezky Beskydy Radegast CykloTrack.

Slezská cyklotrasa je vyznačena jako obousměrný okruh a dosahuje celkové délky 88 km. Tato délka může leckteré cykloturisty zaskočit. Trasa tvoří okruh, který je vhodně propojen se stávajícími cyklotrasami a cyklostezkami, které dovolují téměř kdykoli z trasy odbočit a přizpůsobit tak celkový počet najetých kilometrů Vašim možnostem a schopnostem.

Popis trasy:
Slezsko Radegast CykloTrack tvoří okruh a je tedy možné se napojit na tuto cyklotrasu kdekoli v místě, kudy vede. Naším nástupním místem na trasu je Studénka (0,0 km) jako křižovatka železničních tratí, ale i těch cyklistických, kde naše putování začneme. V místní části Nová Horka (5,5 km) se kříží mezinárodní dálková cyklotrasa č. 5 "Jantarová stezka", trasa rodištěm Zikmunda Freuda č. 6039 a trasa č. 6011.
Trasa začíná u silnice II. třídy Studénka - Příbor a je vedena v souběhu s trasou č. 5 Jantarovou stezkou. Jedeme místní komunikací kolem restaurace Nová Horka a zámečku a dále po silnici III. třídy do Albrechtiček. Provoz je zde klidný, protože silnice končí v obci (byla přerušena při stavbě letiště v Mošnově). Vlevo od trasy se rozkládá Přírodní rezervace Kotvice (doporučujeme ale vstupovat bez kola ve směru od vlakového nádraží ve Studénce).
Při průjezdu Albrechtičkami (8,0 km) pozor na pravotočivou zatáčku se zrcadlem. Z obce pokračujeme po kvalitní zpevněné polní komunikaci až do osady Petřvaldík (13 km). Projíždíme kolem notoricky známého pohostinství Na růžku a po úzké místní komunikaci projíždíme osadou až na komunikaci III. třídy. Po odbočení doleva se dostaneme do Košatky (15 km). Za obcí asi 100 m vpravo stojí výletní restaurace Odra. Naše cesta ale pokračuje doleva přes most nad řekou Odrou. Další, víc než kilometrový úsek cesty patří k těm nejromantičtějším na trase. Mezi rybníky Křivý a Bezručův se vine cesta po hrázi lemované košatými vrbami. Při vší romantice však dbejte zvýšené opatrnosti, neboť silnice je úzká.

Slezsko Radegast CykloTrackA jsme v obci Jistebník (17,5 km). Na křižovatce za železničním přejezdem u kavárny Oáza odbočíme vpravo k nádraží. Na konci uličky odbočíme před nádražím doleva a po polní komunikaci přejíždíme do Polanky nad Odrou, což je úsek dlouhý asi 4 km. Povrch polní komunikace je zpočátku z nekvalitního asfaltu, po odbočení vpravo však najedeme na nezpevněnou hliněnou zemědělskou komunikaci s výmoly, za deště v některých úsecích blátivou. Mezi domy projedeme přímou uličkou kolem restaurace Orlovna (zezadu je venkovní posezení) na křižovatku v centru Polanky (22 km).
Vrátili jsme se na chvíli na silnici, takže dbejme opatrnosti. Odbočíme doprava a po 100 m doleva na místní komunikaci, která nás v mírném stoupání vyvede na asfaltovou cestu do Ostravy. Pozor, zde se mění způsob značení. Průjezd Ostravou je veden převážně po zpevněných stezkách pro cyklisty a místních komunikacích. Nejdříve prochází částí Svinov poblíž svinovského vlakového nádraží, dále okrajem sídliště a bezpečně je dotažena až za silnici Opavská nad benzínovou stanicí u hypermarketu. Dále pokračuje místní komunikací kolem restaurace a baru Evita a restaurace U pošty, kde odbočuje doprava a podjezdem pod tratí pokračuje na břeh řeky Opavy. Zde je odpočívkové místo u lávky přes řeku, po které lze odbočit ve směru na Landek - Hornické muzeum, naučná stezka.
Naše cesta pokračuje proti toku řeky, pod nádražím v Třebovicích a dále podél zahrádkářské osady. Na konci osady trasa Radegast opouští cyklotrasu č. 5 a napojuje se doleva na síť místních cyklotras města Ostravy. V tomto případě na cyklotrasu "D", která vede po kamenité cestě do Martinova. Před sídlištěm se odbočuje doprava (křížení hlavní silnice) na cyklotrasu "Q" vedoucí až na okraj lesa nad Pustkovcem. Zde odbočíme opět doprava na místní komunikaci a trasu "M" vedoucí až do Plesné. V Plesné pokračujeme vlevo ve směru k hospůdce U Bzuka, ale po 100 m zabočíme na chodník a vystoupáme až na silnici do Dobroslavic. V mírném stoupání a klesání dojedeme do obce (41 km). Při průjezdu míjíme restauraci U zámeckého parku s posezením ve dvoře. Při sjezdu serpentýnami do Jilešovic (43 km) se příliš neradujte, protože převýšení, které jste ztratili, budete muset opět vystoupat. Navíc v zatáčkách dbejte zvýšené opatrnosti, protože silnice je úzká.
Za Jilešovicemi odbočujeme po hlavní silnici doprava na Háj ve Slezsku. Máte-li s sebou děti, ocení návštěvu cukrárny v hotelu Pod Hůrkou s možností oběda. Na 48. kilometru trasa odbočuje ze silnice III. třídy do malebného údolíčka říčky Kremlice a projíždí bývalou střelnicí, která sloužila k testování pancířů vojenské techniky. Můžeme se zde zastavit třeba v Čertově mlýně. Po průjezdu lesem odbočíme doprava na silnici do Velké Polomi (52 km). Průjezd obcí je řešen po místních komunikacích a křížení se silnicí I. třídy podjezdem v uličce podél kostela. Na dohled z trasy je motorest U Tvrze s možností stravování, venkovního posezení na terase a příjemného odpočinku u rybníka nebo na dětském hřišti.

Slezsko Radegast CykloTrackDále pokračujeme do Dolní Lhoty (54 km) a Horní Lhoty. Úsek mezi obcemi je veden kolem rybníčku po polní nezpevněné cestě s výmoly, která bývá za deště i blátivá. V Horní Lhotě (56 km) u hospody U Dostálů odbočíme doleva na hlavní silnici a sjedeme do rekreační osady Zátiší v údolí Porubky (pozor na prudké zatáčky). Pokračujeme ve směru na Kyjovice (60,5 km). Na začátku obce odbočíme doleva do uličky, podjedeme zemědělský areál a pokračujeme po zpevněné polní cestě asi 2 km do Čavisova. V Čavisově (64,5 km) odbočíme doprava a po silnici vyjedeme z obce ve směru na Zbyslavice. Na okraji lesa zabočíme vlevo na zpevněnou asfaltovou lesní cestu. Po 1 km pokračuje trasa po nezpevněné lesní stezce až nad lázně v Hýlově (67 km). Pokračujeme po nezpevněné lesní cestě, která je známou spojkou mezi lázněmi a Mexikem (69 km) s restauracemi U Buroně a Bamix.
Pokračujeme mírným sjezdem do Klimkovic (71 km). Na křižovatce odbočíme vpravo a pokračujeme přímo, až se napojíme na cyklotrasu č. 6011 a v souběhu pokračujeme po silnici III. třídy do Olbramic (74 km). Zde se můžeme občerstvit v pohostinství U kaštanů vpravo od trasy u rybníka.

Další vedení trasy je přes Lhotku (76,5 km) a Lubojaty (77,5 km) stále po silnici III. třídy v mírně zvlněném terénu. Z Lubojat sjíždíme z kopce do Údolí mladých (79,5 km), kde stojí za to odbočit 50 m z trasy doprava k restauraci Údolí mladých a posedět v zahradě. Z údolí nás pak čeká asi 1 km stoupání do Bílovce (81,5 km). Na křižovatce u nemocnice zabočíme po silnici vlevo. Pozor dejte na křižovatku se zrcadlem s hlavní silnicí od Ostravy i při odbočování doleva před náměstím u pivnice U Boráků do Zámecké uličky. Místní uličky Vás dovedou až do Velkých Albrechtic (85 km). Průjezd obcí je veden po místních komunikacích, převážně podél toku řeky Bílovky. Pod kostelem trasa vede přes most a po krátkém úseku silnice vzápětí odbočuje doleva na převážně panelovou zemědělskou komunikaci s horším povrchem, zvanou Kovářská cesta. Cesta vede až do Studénky (88 km) k zámku (Vagonářské muzeum), dále místními komunikacemi a následně polní cestou k vlakovému nádraží ve Studénce. Odtud je to zpátky po silnici do Nové Horky už jen 1 kilometr. Na krátkém úseku hlavní silnice dbejte ale opatrnosti, protože rovná a široká silnice svádí k rychlému průjezdu aut.

Způsob značení trasy
Pivovarská stezka Slezsko Radegast CykloTrack je značena kovovými směrovými značkami se žlutým podkladem a logem trasy, přesto je mapa užitečným společníkem každého cykloturisty. Při průchodu Ostravou (Polanka - Plesná) prochází cyklotrasa v souběhu s cyklotrasou č. 5 a se stávajícími městskými cyklotrasami. Značení je zde umístěno pouze na křižovatkách stávajících cyklotras. Na značce je uvedeno, v souběhu s kterou cyklotrasou Slezsko Radegast CykloTrack vede. V Ostravě nejsou městské cyklotrasy označovány čísly, ale písmeny.

Profil trasy:Mapa trasy:

Fotogalerie:

Slezsko Radegast CykloTrackSlezsko Radegast CykloTrackSlezsko Radegast CykloTrackSlezsko Radegast CykloTrack

www.birell.cz, 08.01.2009
SLEVY a AKCE - cyklovybava.cz!!!

Přečtěte si také: Další sekce: Služby pro cyklisty

:: Doporučujeme
CYKLOVYBAVA.CZ
Široká nabídka cyklooblečení, cyklokomponentů a jízdních kol
Cykloakce v ČR
Databáze aktuálních cykloakcí v regionech České republiky. Sami můžete vkládat pozvánku na cykloakci konanou ve Vašem regionu. Pomocí vyhledávacího formuláře si můžete najít akci, která Vám nejvíce vyhovuje.