......................................................................................................................................

Rozšíření provozu cyklobusu Bečva, který byl předmětem nedávné ankety mezi občany, je na spadnutí. Po sérii několika jednáních se zástupci měst Přerov, Lipník nad Bečvou a Hranice shodli na tom, že v příštím roce bude jezdit linka častěji a navíc i s kapacitnějším vozíkem. Definitivní rozhodnutí je nyní na radních měst, kteří budou v prosinci záměr schvalovat.
„Pro sezónu 2014 počítáme nově s provozem cyklobusu od 1. června do 31.srpna a to po oba víkendové dny. Nově bude cyklobus vybaven cyklopřívěsem s kapacitou 30 kol“, uvedl přerovský cyklokoordinátor Jiří Janalík. Díky pořízení nového vozíku budou lépe zabezpečena kola během přepravy a dojde ke zrychlení při nakládání a vykládání kol. Cena jízdného bude přitom stejná jako v letošním roce.
„Snahou všech partnerských měst bylo vyhovět zvýšené poptávce po jízdě cyklobusem a rovněž přispět ke zkvalitnění a zefektivnění této služby“, prohlásil přerovský primátor Jiří Lajtoch. Velký dík určitě patří všem zúčastněným městům, která provoz této populární linky letos dotovala a i v příštím roce mají zájem v tomto pokračovat. Bez jejich přispění by nebylo linku možné vůbec provozovat.
Partnerská města budou také dále spolupracovat ve společné propagaci linky a cyklostezky Bečva.
„Propagace v příští sezóně by měla více zdůraznit, že stezka je přívětivá i pro méně zdatné cyklisty a rodiny s dětmi“, doplnil cyklokoordinátor Janalík. Zájemci, kteří využijí služeb cyklobusu až na Bumbálku, mají navíc možnost si vybrat ze dvou tras známé cyklistické magistrály. První z nich vede údolím Rožnovské Bečvy, druhá pak lemuje Vsetínskou Bečvu. Výběr už záleží jen a jen na nich.
„Spoj mohou samozřejmě využít i pěší turisté, například pro návštěvu známého Rožnovského skanzenu nebo Pusteven“, dodal Otakar Šatánek ze společnosti Arriva, která bude linku provozovat.
Mgr. Jiří Janalík - www.prerov.eu, 02.12.2013
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................