Cyklozprávy
Zprávy z cykloturistiky a cyklistiky
......................................................................................................................................
Vozit děti ve vozíku za kolem se nesmí na silnici ani cyklostezce | 6.8.2011 |

Cyklisté, kteří vozí své děti ve vozíku připojeném za kolem, by neměli podle Asociace výrobců a dovozců jízdních kol a velomateriálu (AVDK) vyjíždět na silnice ani cyklostezky. Současný zákon totiž přepravu lidí ve vozících za jízdním kolem zakazuje na všech pozemních komunikacích, kam spadají i cyklostezky. Zákon je totiž definuje jako místní komunikaci čtvrté třídy. ČTK to...
Zdroj: magazin.ceskenoviny.cz
......................................................................................................................................
Cyklisté si stěžují na značení jihlavské cyklostezky | 4.8.2011 |

Řada cyklistů si stěžuje kvůli špatnému značení na česko-rakouské cyklostezce v úseku z Jihlavy do Luk nad Jihlavou. Po trase totiž nejsou upozorněni na žádnou překážku, ale zhruba půl kilometru před městysem je zákazová značka.
Cyklisté často k zákazové značce dojedou a neví kudy kam, a tak své kolo v mnoha případech raději otočí. Lidé by skutečně měli vědět dopředu, že je...
Zdroj: www.rozhlas.cz
......................................................................................................................................
Akvadukt za pár dní začne sloužit cyklistům | 1.8.2011 |

Čtvrtstoletí trval návrat akvaduktu nad železniční trať u zastávky na Hadrovci. Nyní nová lávka s korytem pro dopravu vody poslouží i cyklistům a chodcům. Stane se součástí trasy od hráze babylonského rybníka přes les a dále k Valše.
„K úplnému doplnění cyklostezky Domažlice–Babylon mimo silnice tak bude zbývat jen úsek mezi Valchou a Havlovicemi, který je veden po komunikaci...
Zdroj: domazlicky.denik.cz
......................................................................................................................................
Vysoké Mýto by měla spojit s Litomyšlí cyklostezka | 29.7.2011 |

Mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí by měla v budoucnu vzniknout cyklostezka. Domluvili se na tom starostové obou měst i obcí na trase. Stavba zhruba 12, 5 kilometru dlouhé stezky bude stát odhadem 50 až 60 milionů korun, podmínkou jejího vybudování je získání státní dotace, o kterou požádají obě města, řekl dnes novinářům vysokomýtský starosta Miloslav Soušek (ČSSD).
"Od státu...
Zdroj: www.financninoviny.cz
......................................................................................................................................
Olomouc vyjde vstříc cyklistům, do ulic dá speciální bezpečné stojany | 26.7.2011 |

Cyklisté, kteří vědí, že klasický zámek na kolo leckdy zloděje nezastaví, se mohou od příštího roku těšit na zastávku v Olomouci. Svůj bicykl si totiž budou moci zamknout na ulici masivní ocelovou podkovou, kterou nejde přestřihnout ani přeříznout, a nebude tak nutné nespouštět ho ani na chvíli z očí jako dosud.
Bezpečnostní stojany na kola jsou jedním z plánů na prevenci...
Zdroj: olomouc.idnes.cz
......................................................................................................................................
Brnu přibudou cyklostezky i lávka | 23.7.2011 |

Další tři kilometry cyklostezek vzniknou na jihu Brna. Dvě nové stezky v okolí Kšírovy ulice budou v provozu ještě letos. Třetí, která je propojí s Renneskou ulicí, pak v příštím roce.
Cyklisté nové cesty vítají. „Za každou novou jsem rád. Bude pro mě jednodušší dostat se z města do práce, “ uvedl například František Gerendáš. Pracuje v Kšírově ulici a na kole tam denně dojíždí.
„Stezka...
Zdroj: www.denik.cz
......................................................................................................................................
O cyklopůjčovny je mezi lidmi zájem | 21.7.2011 |

Na konci května byla úspěšně dokončena výstavba dalších tří nových úseků cyklostezek Ohře a cyklisté můžou využívat dalších 14, 4 kilometrů cest v Karlovarském kraji. Zájemcům jsou také nově od 1. dubna k dispozici cyklopůjčovny Českých drah (ČD). V rámci společného projektu ČD a Karlovarského kraje jsou cyklopůjčovny otevřené v železničních stanicích Cheb, Karlovy Vary dolní nádraží,...
Zdroj: karlovarsky.denik.cz
......................................................................................................................................
Chotěbořští myslí také na cyklisty | 20.7.2011 |

Část staré železniční vlečky mezi Chotěboří a Bílkem by se měla změnit v cyklostezku. Chodci a cyklisté by se tak už definitivně vyhnuli nebezpečné a velmi frekventované silnici z Chotěboře do Ždírce nad Doubravou, po které jsou nuceni v současné době jezdit.
Tajemník Městského úřadu v Chotěboři, Jiří Fišera, upřesnil, že městu Chotěboř se naskytla šance získat, a to bezúplatným...
Zdroj: havlickobrodsky.denik.cz
......................................................................................................................................
Praha na kolech dánskou Kodaň asi dohnat nemůže | 18.7.2011 |

Útlum staveb nových cyklostezek, naopak velká pozornost na úpravu ulic, silnic a křižovatek a jejich značení přímo v Praze.
To je směr jakým se má ubírat cyklistika v hlavním městě. Stále více se hodlá soustředit na integraci do běžné dopravy. Na nové trasy a stezky mimo běžný provoz je totiž stále méně prostoru. Navíc Praha nechce jít cestou rekreační jízdy na kole, ale jeho...
Zdroj: www.denik.cz
......................................................................................................................................
Cyklostezka ze Šumic do Nezdenic slouží i bruslařům | 15.7.2011 |

Cyklostezka mezi Šumicemi a Nezdenicemi už konečně neslouží jen cyklistům. Díky dodatečnému doasfaltování ji mohou nyní využívat také bruslaři.
„Podařilo se nám prosadit změnu územního plánu, součástí bylo i vyjmutí biokoridoru z míst, kudy stezka vede. Pak už bylo možné úsek dodělat, “ vysvětlil Josef Bartoš, starosta Šumic.
Dokončení asfaltu bylo původně v plánu až...
Zdroj: www.idobryden.cz
......................................................................................................................................